رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رهاسازی  پساب‌های شهری و صنعتی در کانال‌های آبیاری اراضی کشاورزی غیر قانونی است.

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست هم اندیشی آب‌های نامتعارف شهرستان البرز گفت: رهاسازی فاضلاب و پساب خروجی تصفیه خانه‌ها به داخل کانال‌های آبیاری کشاورزی غیر قانونی بوده و موجب آلودگی آب و خاک کشاورزی و مخاطرات زیست محیطی می‌شود.

وی افزود: تامین امنیت غذایی با تاکید بر تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رها سازی پساب‌های شهری و صنعتی در کانال‌های آبیاری کشاورزی و استفاده از این پساب توسط کشاورزان جهت آبیاری مزارع تخلف محسوب شده و تکلیف هر یک از دستگاه‌های متولی در این خصوص بر اساس قانون حفاظت از آب و خاک مشخص شده است.

وی اضافه کرد: استاندارد پساب خروجی تصفیه خانه‌ها می‌بایست با استاندار‌های موجود در آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب منطبق باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کلیه شرکت‌ها و واحد‌هایی که به نوعی دارای پساب خروجی حاوی عناصر و فلزات سنگین هستند می‌بایست مجهز به یک سیستم پیش تصفیه شوند.

در این جلسه بطور ویژه در خصوص چالش‌های مربوط به پساب خروجی تصفیه خانه صنعتی شهر الوند و سیستم تصفیه فاضلاب شهری شریف آباد با حضور مسئولین ذیربط در سطح استان و شهرستان البرز بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.